Początek roku szkolnego to dla wielu nauczycieli cudowny czas biegania po sieciówkach i kupowania milionów gadżetów na zajęcia, czujemy się wtedy jak małe dzieci w sklepie z cukierkami i kupilibyśmy wszystko! Ale czy na pewno mamy dobry pomysł na wykorzystanie nowych gadżetów na lekcji? Czy kupujemy tylko pod wpływem impulsu pięknego koloru czy kształtu, a być może nie użyjemy tego przedmiotu ani razu na naszych zajęciach?
Plan to podstawa! Zamiast męczyć się na lekcji jak wprowadzić nowy gadżet uczniom, pomęcz się w domu RAZ przygotowując plan pracy, a na lekcji niech męczą się uczniowie :)
Gumki recepturki, ilość 100sztuk w cenie 3,99zł w sklepie ACTION.
Pokażę Ci, jak w spektakularny sposób zamienić je w MUST HAVE lekcji!
Przykład 1: Become a Leader (z instrukcji JOKERA do komiksu 01-darmowe pobranie materiałów na www.jokermania.pl)
Dzieci dobierają się w pary, jedna zostaje mianowana liderem i zakładka na rękę gumkę recepturkę na znak prowadzenia ćwiczenia. Lider czyta jedno zdanie imitując głos danej postaci, a druga osoba z pary musi powtórzyć zdanie dokładnie w ten sam sposób, mając na uwadze identyczne odtworzenie głosu, intonacji i wymowy lidera; należy zwrócić uwagę, że im więcej zabawnych głosów pojawi się podczas czytania, tym bardziej uczniowie zaciekawią się tekstem i w sposób naturalny rozpoczną jego przyswajanie. Następnie następuje zmiana lidera i przekazanie na rękę drugiej osoby gumki recepturki.
Przykład 2: Devil of flashcards
Prosimy, aby dzieci dobrały się w pary. Na rękę jednej i drugiej osoby zakładamy jedną gumkę recepturkę, tak jakby ręce dzieci były ze sobą związane. Rozkładamy w sali flashcards/ napisy z przerabianym aktualnie słownictwem. Jedna osoba z pary mówi na co trzeba wskazać i to robi, druga zawsze pokazuje na coś innego i głośno mówi inny obrazek/napis.
Przykład 3: One for one
Siadamy w kole, na środku rozrzucamy wszystkie gumki recepturki oraz flashcards z przerabianym materiałem. Prosimy, aby dzieci dobrały się w pary. Jedna osoba zadaje pytanie: Where is ..... (a crayon, a pencil, a carrot etc.) ? Jeśli druga osoba wskaże poprawny obrazek, zakłada jedną gumkę recepturkę na rękę- każda gumka to jeden punkt.
Uwaga! Można utrudnić zadanie, jeśli ktoś wskaże niepoprawny obrazek, zdejmuje jedną gumkę recepturkę.
Przykład 4: Shoot me
Przyczepiamy magnesami obrazki/zdania na tablicy. Dzieci dobierają się w pary, otrzymują po jednej gumce recepturce. Jedna osoba z pary mówi na głos polcenie np. It`s my head. Druga osoba musi strzelić z gumki recepturki i trafić w wypowiedziany obrazek/zdanie.
Jak widzisz zastosowań gumek recpturek jest mnóstwo. A jak Ty wykorzystałbyś w inny sposób gumki recepturki? Daj znać w komentarzu :)
Comments