NASZA METODA

Cyrk pojawia się znikąd.
Nie poprzedzają go żadne zapowiedzi, na słupach i tablicach w mieście nie ma plakatów, w gazetach żadnej wzmianki ani reklamy. Cyrk po prostu jest, podczas gdy wczoraj go nie było.

Erin Morgenstern, Cyrk nocy

Koniec szukania sposobów na wprowadzenie materiału! Zdobądź nowych zadowolonych kursantów i wprowadź ich na wyższy poziom nauczania! JOKERMANIA to opracowana metoda nauczania języka angielskiego, która prowadzi lektora przez cały rok szkolny, tak aby w efektywny sposób uzyskać widoczne efekty małych uczniów w nauce języka angielskiego. Każda lekcja składa się ze świetnie opracowanych zadań, przy których została zamieszczona instrukcja dla nauczyciela zapewniająca zaangażowanie uczniów, a stopniowe utrudnianie zadań, powoduje że po kilku zajęciach uczniowie samodzielnie prowadzą mini dialogi. Nie zapominamy również o rodzicach, którzy obok każdego zadania znajdą informacje o celu danego ćwiczenia. Jeśli chcesz wprowadzić do swojej szkoły wysoko jakościowy produkt to znalazłeś się w dobrym miejscu!

Lekcje zbudowane są na zasadzie pociągu- każdy wagon to kolejne zadanie do zrealizowania na zajęciach. Nie możemy opuścić żadnego z nich, ponieważ wtedy może wykoleić nam się pociąg (lekcja). Każda lekcja składa się z takich elementów jak: 

WAGON 1: JOKER`S LOTTERY- nauczyciel wyjmuje z zestawu lektorskiego JOKER`S FERRIS WHEEL i umieszcza w nim kule z numerami zdań (dołączone do zestawu), które pojawiły się już wcześniej na zajęciach. Na początku lekcji, każdy uczeń losuje jedną kulę z numerem, który wpisuje w szare pole w sekcji JOKER`S LOTTERY. Nauczyciel odczytuje zdanie z przypisanym numerem: a) pokazuje flashcard z danym zdaniem; b) czyta zdanie po angielsku i prosi ucznia o przetłumaczenie zdania na język polski; c)  czyta zdanie po polsku i prosi ucznia o przetłumaczenie zdania na język angielski. Jeśli uczeń poprawnie odpowie na pytanie, samodzielnie wpisuje sobie znak plusa w zielone kółko umieszczone przy sekcji JOKER`S LOTTERY. 

WAGON 2: SONG- instrukcja dla nauczyciela przy ćwiczeniu. 

WAGON 3: VOCABULARY- instrukcja dla nauczyciela przy ćwiczeniu. 

WAGON 4: GRAMMAR- instrukcja dla nauczyciela przy ćwiczeniu. 

WAGON 5: REVISION- instrukcja dla nauczyciela przy ćwiczeniu. 

WAGON 6: SPEAKING- instrukcja dla nauczyciela przy ćwiczeniu. 

WAGON 7: WRITING- instrukcja dla nauczyciela przy ćwiczeniu. 

WAGON 8: LISTENING- instrukcja dla nauczyciela przy ćwiczeniu. 

WAGON 9: READING- instrukcja dla nauczyciela przy ćwiczeniu. 

WAGON 10: HOMEWORK- instrukcja dla ucznia przy ćwiczeniu. 

WAGON 11: JOKER'S CIRCUS- komiksy Jokera, które rozwijają się stopniowo na każdej lekcji. Instrukcja dla nauczyciela przy ćwiczeniu. 

GOLD BELL COLLECTION- miejsce na przyznawanie przez nauczyciela złotych dzwonków za wykonywane zadania- uczniowie sami rysują sobie kółeczka, które przyznaje im nauczyciel. Pod koniec lekcji decydujemy czy przyznajemy naklejkę złotego dzwonka naszym uczniom- jeśli tak, dzieci przyklejają naklejkę do segregatora w specjalnie przeznaczonym do tego miejscu: COLLECT YOUR BELLS HERE.  

BUDOWA LEKCJI

 
Train

Stoi na stacji lokomotywa,
Lekka, ładniutka i pot z niej nie spływa:

Dziesięć wagonów ten pociąg już ma,

a ciągnie to wszystko lokomotywa – nauczyciel wielki, żar z głowy mu spływa,

prowadzi tę klasę daleko tam w dal,

by podróż swą przeżyć, uważaj więc sam!
Buch – jak gorąco!
Uch – jak gorąco!
Puff – jak gorąco!
Uff – jak gorąco!

Zapinać pasy, czas ruszyć w dal.

Godzina podróży czeka na nas!

Wszystkie poniższe zadania, pojawiają się na KAŻDEJ lekcji!
Jak to możliwe? Przede wszystkim dzięki dobrej organizacji, świadomych sposobach wprowadzania materiału oraz dbanie o czas, na każde ćwiczenie przeznaczamy około 5 minut, jeśli uczniowie nie zdążą wszystkiego zrozumieć nie ma problemu, powtórzą to jeszcze na pewno kilka razy na kolejnych zajęciach, dzięki przemyślanej budowie książki!

Przy każdym ćwiczeniu znajduje się : Opis zadania, w jaki należy je wykonać dla nauczyciela, opis ćwiczenia w języku polskim dla rodzica, część wewnętrzna ćwiczenia dla ucznia oraz pytanie kierowane do ucznia: czy zadanie było łatwe, takie sobie czy trudne?

01/

Joker's lottery

Wagony do niej podoczepiali
Wielkie i ciężkie, z żelaza, stali. 

A w pierwszym losy rozdają tęgie, chcesz jechać dalej? Odpowiedz rzetelnie!

 

Czas trwania zadania: około 5 min. Miejsce na PLUSA dla ucznia, który odpowie poprzez losowanie na pytanie nauczyciela z ostatniej lekcji.

02/

Song

A w drugim piosenki, tańce, swawole..

 

Czas trwania zadania: około 5 min. Piosenek uczymy się nie tylko na pamięć, dążymy do tego, aby po kilku lekcjach, uczniowie potrafili używać konstrukcji ćwiczonych w piosence w swoich swobodnych rozmowach między sobą.

02.png

03/

Vocabulary

A w trzecim angielskie zdania topowe...

 

Czas trwania zadania: około 5 min. Wprowadzamy nowe zdania w zróżnicowany, śmieszny i interesujący sposób dla uczniów.

04/

Grammar

A w czwartym konstrukcje, angielskie czasy...

 

Czas trwania zadania: około 5 min. Gramatyka wcale nie taka straszna, Dużo gier, zadań ruchowym sprawia że uczniowie przyswajają gramatykę w sposób naturalny..

03.png

05/

Project

A w piatym coś dla zabawy i klasy!

Czas trwania zadania: około 5 min. Pomagamy uczniom w wyrażaniu siebie poprzez projekty. Uczymy samodzielności oraz umiejętności prezentacji swoich projektów przed innymi osobami z grupy. Dla nauczyciela: krótki opis zadania. Dla rodzica: informacja w języku polskim, co uczniowi daje to ćwiczenie i jaki zakres materiału jest tutaj ćwiczony.

05.png

06/

Revision

W szóstym powtorki, o! jakie wielkie!

Czas trwania zadania: około 5 min. Utrwalanie i poczucie samozadowolenia ze swoich osiągnięć to klucz do sukcesu w nauce języka angielskiego. Powtórki to klucz do całego sukcedu!

07/

Speaking

W siódmym gadanie, jąkanie czasem...

Czas trwania zadania: około 5 min. Po co uczymy się języka angielskiego? Żeby mówić! Ta część lekcji nie może zostać pominięta!.

06.png

08/

Writing 

A w ósmym pisanie, angielskie jakieś, dziwne to inne ale nawet fajne takie...

Czas trwania zadania: około 5 min. Dobrze przemyślane sposoby wprowadzania nauki pisania, stają się kluczem do tego aby uczniowie w wesoły, aktywny sposób zachęciły się do nauki pisania w języku angielskim.

09/

Listening

W dziewiątym to uszy nastaw porządnie...

Czas trwania zadania: około 5 min. Ta część lekcji, pozwala uczniom usłyszeć inny akcent oraz samodzielnie lub w grupie wykonać dane polecenia.

07.png

10/

Reading

W dziesiątym spokojnie, poczytaj swobodnie.

Czas trwania zadania: około 5 min. Czytanie ciekawych tekstów, które będą rozwiajne stopniowo na każdej lekcji sprawiają, że uczniowie zwyczajnie interesują się tym tematem. Kogo nie interesowałby Peter, jeden z bohaterów komiksów JOKERA lub opis gry Quiddich z Harrego Pottera?

08.png

11/

Homework 

Ile tych wagonów? Chyba czterdzieści!

O nie czekaj! Weż tylko do domu te wieści!

Praca domowa zadawana na każdej lekcji w postaci jednego zadania utrwalającego. Zawsze wiadomo, w którym miejscu się znajduje i co dokładnie jest zadane.

12/

Joker's circus

I gnają, i pchają, i pociąg się toczy,
Bo para te tłoki wciąż tłoczy i tłoczy. 
A co to? To cyrk! Jokera rodzina! Siadaj wygodnie
, bo się zaczyna!

Czas trwania zadania: około 5 min. Całą lekcję jedziemy naszym pociągiem, aby dojechać właśnie tu! Co się dziś wydarzy w cyrku? Jak zmieni się przygoda Jokera? Nigdy tego niewiadomo!

09.png

13/

Gold Bell Collection

Znasz dziecko, które nie lubi czegoś kolekcjonować? Uczniowie zbierają złote dzwonki Jokera, a za ich ustaloną ilość otrzymują różne nagrody: wybór zaśpiewania ulubionej piosenki na koniec lekcji czy najśmieszniejszej gry, jaką tylko pamiętają z zajęć języka angielskiego. To po prostu działa i sprawia, że nauczycielom łatwiej uzyskać motywację wewnętrzną uczniów do nauki języka angielskiego.

10.png