NASZA METODA
Cyrk pojawia się znikąd.
Nie poprzedzają go żadne zapowiedzi, na słupach i tablicach w mieście nie ma plakatów, w gazetach żadnej wzmianki ani reklamy. Cyrk po prostu jest, podczas gdy wczoraj go nie było.
Erin Morgenstern, Cyrk nocy
Koniec szukania sposobów na wprowadzenie materiału! Zdobądź nowych zadowolonych kursantów i wprowadź ich na wyższy poziom nauczania! JOKERMANIA to opracowana metoda nauczania języka angielskiego, która prowadzi lektora przez cały rok szkolny, tak aby w efektywny sposób uzyskać widoczne efekty małych uczniów w nauce języka angielskiego. Każda lekcja składa się ze świetnie opracowanych zadań, przy których została zamieszczona instrukcja dla nauczyciela zapewniająca zaangażowanie uczniów, a stopniowe utrudnianie zadań, powoduje że po kilku zajęciach uczniowie samodzielnie prowadzą mini dialogi. Nie zapominamy również o rodzicach, którzy obok każdego zadania znajdą informacje o celu danego ćwiczenia. Jeśli chcesz wprowadzić do swojej szkoły wysoko jakościowy produkt to znalazłeś się w dobrym miejscu!
Lekcje zbudowane są na zasadzie pociągu- każdy wagon to kolejne zadanie do zrealizowania na zajęciach. Nie możemy opuścić żadnego z nich, ponieważ wtedy może wykoleić nam się pociąg (lekcja). Każda lekcja składa się z takich elementów jak:
WAGON 1: JOKER`S LOTTERY- nauczyciel wyjmuje z zestawu lektorskiego JOKER`S FERRIS WHEEL i umieszcza w nim kule z numerami zdań (dołączone do zestawu), które pojawiły się już wcześniej na zajęciach. Na początku lekcji, każdy uczeń losuje jedną kulę z numerem, który wpisuje w szare pole w sekcji JOKER`S LOTTERY. Nauczyciel odczytuje zdanie z przypisanym numerem: a) pokazuje flashcard z danym zdaniem; b) czyta zdanie po angielsku i prosi ucznia o przetłumaczenie zdania na język polski; c) czyta zdanie po polsku i prosi ucznia o przetłumaczenie zdania na język angielski. Jeśli uczeń poprawnie odpowie na pytanie, samodzielnie wpisuje sobie znak plusa w zielone kółko umieszczone przy sekcji JOKER`S LOTTERY.
WAGON 2: SONG- instrukcja dla nauczyciela przy ćwiczeniu.
WAGON 3: VOCABULARY- instrukcja dla nauczyciela przy ćwiczeniu.
WAGON 4: GRAMMAR- instrukcja dla nauczyciela przy ćwiczeniu.
WAGON 5: REVISION- instrukcja dla nauczyciela przy ćwiczeniu.
WAGON 6: SPEAKING- instrukcja dla nauczyciela przy ćwiczeniu.
WAGON 7: WRITING- instrukcja dla nauczyciela przy ćwiczeniu.
WAGON 8: LISTENING- instrukcja dla nauczyciela przy ćwiczeniu.
WAGON 9: READING- instrukcja dla nauczyciela przy ćwiczeniu.
WAGON 10: HOMEWORK- instrukcja dla ucznia przy ćwiczeniu.
WAGON 11: JOKER'S CIRCUS- komiksy Jokera, które rozwijają się stopniowo na każdej lekcji. Instrukcja dla nauczyciela przy ćwiczeniu.
GOLD BELL COLLECTION- miejsce na przyznawanie przez nauczyciela złotych dzwonków za wykonywane zadania- uczniowie sami rysują sobie kółeczka, które przyznaje im nauczyciel. Pod koniec lekcji decydujemy czy przyznajemy naklejkę złotego dzwonka naszym uczniom- jeśli tak, dzieci przyklejają naklejkę do segregatora w specjalnie przeznaczonym do tego miejscu: COLLECT YOUR BELLS HERE.
BUDOWA LEKCJI
Train
Stoi na stacji lokomotywa,
Lekka, ładniutka i pot z niej nie spływa:
Dziesięć wagonów ten pociąg już ma,
a ciągnie to wszystko lokomotywa – nauczyciel wielki, żar z głowy mu spływa,
prowadzi tę klasę daleko tam w dal,
by podróż swą przeżyć, uważaj więc sam!
Buch – jak gorąco!
Uch – jak gorąco!
Puff – jak gorąco!
Uff – jak gorąco!
Zapinać pasy, czas ruszyć w dal.
Godzina podróży czeka na nas!
Wszystkie poniższe zadania, pojawiają się na KAŻDEJ lekcji!
Jak to możliwe? Przede wszystkim dzięki dobrej organizacji, świadomych sposobach wprowadzania materiału oraz dbanie o czas, na każde ćwiczenie przeznaczamy około 5 minut, jeśli uczniowie nie zdążą wszystkiego zrozumieć nie ma problemu, powtórzą to jeszcze na pewno kilka razy na kolejnych zajęciach, dzięki przemyślanej budowie książki!
Przy każdym ćwiczeniu znajduje się : Opis zadania, w jaki należy je wykonać dla nauczyciela, opis ćwiczenia w języku polskim dla rodzica, część wewnętrzna ćwiczenia dla ucznia oraz pytanie kierowane do ucznia: czy zadanie było łatwe, takie sobie czy trudne?
01/
Joker's lottery
Wagony do niej podoczepiali
Wielkie i ciężkie, z żelaza, stali.
A w pierwszym losy rozdają tęgie, chcesz jechać dalej? Odpowiedz rzetelnie!
Czas trwania zadania: około 5 min. Miejsce na PLUSA dla ucznia, który odpowie poprzez losowanie na pytanie nauczyciela z ostatniej lekcji.
02/
Song
A w drugim piosenki, tańce, swawole..
Czas trwania zadania: około 5 min. Piosenek uczymy się nie tylko na pamięć, dążymy do tego, aby po kilku lekcjach, uczniowie potrafili używać konstrukcji ćwiczonych w piosence w swoich swobodnych rozmowach między sobą.
03/
Vocabulary
A w trzecim angielskie zdania topowe...
Czas trwania zadania: około 5 min. Wprowadzamy nowe zdania w zróżnicowany, śmieszny i interesujący sposób dla uczniów.
04/
Grammar
A w czwartym konstrukcje, angielskie czasy...
Czas trwania zadania: około 5 min. Gramatyka wcale nie taka straszna, Dużo gier, zadań ruchowym sprawia że uczniowie przyswajają gramatykę w sposób naturalny..
05/
Project
A w piatym coś dla zabawy i klasy!
Czas trwania zadania: około 5 min. Pomagamy uczniom w wyrażaniu siebie poprzez projekty. Uczymy samodzielności oraz umiejętności prezentacji swoich projektów przed innymi osobami z grupy. Dla nauczyciela: krótki opis zadania. Dla rodzica: informacja w języku polskim, co uczniowi daje to ćwiczenie i jaki zakres materiału jest tutaj ćwiczony.
06/
Revision
W szóstym powtorki, o! jakie wielkie!
Czas trwania zadania: około 5 min. Utrwalanie i poczucie samozadowolenia ze swoich osiągnięć to klucz do sukcesu w nauce języka angielskiego. Powtórki to klucz do całego sukcedu!
07/
Speaking
W siódmym gadanie, jąkanie czasem...
Czas trwania zadania: około 5 min. Po co uczymy się języka angielskiego? Żeby mówić! Ta część lekcji nie może zostać pominięta!.
08/
Writing
A w ósmym pisanie, angielskie jakieś, dziwne to inne ale nawet fajne takie...
Czas trwania zadania: około 5 min. Dobrze przemyślane sposoby wprowadzania nauki pisania, stają się kluczem do tego aby uczniowie w wesoły, aktywny sposób zachęciły się do nauki pisania w języku angielskim.
09/
Listening
W dziewiątym to uszy nastaw porządnie...
Czas trwania zadania: około 5 min. Ta część lekcji, pozwala uczniom usłyszeć inny akcent oraz samodzielnie lub w grupie wykonać dane polecenia.
10/
Reading
W dziesiątym spokojnie, poczytaj swobodnie.
Czas trwania zadania: około 5 min. Czytanie ciekawych tekstów, które będą rozwiajne stopniowo na każdej lekcji sprawiają, że uczniowie zwyczajnie interesują się tym tematem. Kogo nie interesowałby Peter, jeden z bohaterów komiksów JOKERA lub opis gry Quiddich z Harrego Pottera?
11/
Homework
Ile tych wagonów? Chyba czterdzieści!
O nie czekaj! Weż tylko do domu te wieści!
Praca domowa zadawana na każdej lekcji w postaci jednego zadania utrwalającego. Zawsze wiadomo, w którym miejscu się znajduje i co dokładnie jest zadane.
12/
Joker's circus
I gnają, i pchają, i pociąg się toczy,
Bo para te tłoki wciąż tłoczy i tłoczy.
A co to? To cyrk! Jokera rodzina! Siadaj wygodnie, bo się zaczyna!
Czas trwania zadania: około 5 min. Całą lekcję jedziemy naszym pociągiem, aby dojechać właśnie tu! Co się dziś wydarzy w cyrku? Jak zmieni się przygoda Jokera? Nigdy tego niewiadomo!
13/
Gold Bell Collection
Znasz dziecko, które nie lubi czegoś kolekcjonować? Uczniowie zbierają złote dzwonki Jokera, a za ich ustaloną ilość otrzymują różne nagrody: wybór zaśpiewania ulubionej piosenki na koniec lekcji czy najśmieszniejszej gry, jaką tylko pamiętają z zajęć języka angielskiego. To po prostu działa i sprawia, że nauczycielom łatwiej uzyskać motywację wewnętrzną uczniów do nauki języka angielskiego.